zaterdag 21 januari 2017

Baldrick Brothers - Café De Concurrent - 21 januari 2017

De Vlissingse Concurrent aan het Bellamypark is meer malen een podium voor de Baldrick Brothers,  en met name Andre en mij, geweest voor zowel NoPoint als de Brotherhood. Dat maakt bepaalde zaken wel wat routinematig. Waar moeten de speakers, een stoel voor m'n versterker, etc. Gelukkig is het publiek wat het verschil maakt en zorgt dat het keer op keer weer leuk is om hier te spelen. Speciaal uit het Brabantse hadden we boer Sam kennissen van Koen. Helaas voor hun is het ook deze keer geen volle kroeg. Maar deze keer spelen we in ieder geval. Hun vorig bezoek was in Zierikzee toen wel een dubbele boeking hadden in café de Vlinder. Nota bene op hun laatste avond voor de definitieve sluiting. Nu, precies 8 maanden na ons eerste optreden met NoPoint na mijn aankondiging van vertrek. Best een raar idee, na mijn afscheid in bar American begin deze maand. Tijdens de tweede pauze val ik in een goed gesprek tussen Koen en een welgestelde oudere dame en broer Koen grijpt direct zijn kans om de gesprekspartner aan mij te koppelen. Fijne vent. Het duur me vervolgens bijna de gehele pauze met onbeantwoorde helpmimiek richting Ronald. Tot ik bedenk dat m'n Guild vast nog wat gestemd moet worden. Muzikaal een prima avond, maar helaas toch echt wel een misser van mijn zijde. Ballad of a Lonely Man en Jackson lijken voor mij haast hetzelfde intro te hebben en eenmaal geprogrammeerd voor de ene is de ander nauwelijks nog op te roepen. Na een paar beschamende pogingen moet ik ons eenzijdige Cash duet helaas laten schieten. 
Tijdens onze tango Love Song 666 hebben we spontaan een dansende Sēnorita met sambaballen/maracas op het podium in de hoedanigheid van onze lieftallige barkeeper. Later op de avond trakteren we onze "barman" als dank op een Spaanse serenade tijdens onze versie van Sēnorita. 
Voor het stelletje rechts voor ons voorin werd de zelfbeheersing duidelijk erg zwaar en konden na een lange avond duidelijk niet meer op onze toegift wachten. Wellicht ten gunste van hun eigen toegift van de avond, en dat gunnen we ze best na een avondje dankbaar publiek te hebben mogen zijn.
Zoals altijd weer een leuk avondje Vlissingen. Met wederom weer verrassend afwisselend publiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Baldrick Brothers 2021:

Lima Beach in Goes - 4 Juli 2021 Na onze albumpresentatie in oktober vorige jaar hebben we nog 1 avond ons oefenhok bezocht waarna we voor d...