dinsdag 2 oktober 2012

NoPoint – Café La Strada - 28 September 2012


Vrijdagavond 20:30 uur staat mijn Golf weer in het smalle Goese straatje voor Eric's Bar. Eric zelf zit aan de bar de foto’s op Face Book te bekijken van de boekpresentatie van Racoon die hier vanmiddag werd gehouden. Andre was mij vanavond voor en had zijn spullen al op het podium gezet. Bij het neerzetten van mijn spul valt Andre zijn oog op de Play List van de Baldrick Brothers tussen de speaker, welke daar wellicht sinds juni is blijven hangen.
Het duurt even voor iedereen er is en inmiddels is Mauries ook binnengekomen. Hij werkt hier sinds kort, maar heeft helaas op de bovenverdieping zijn bardienst. Later komt er nog meer fam. voor ons als publiek.
De set staat snel overeind en na een paar You Really Got My's en Coffee, Thea and Sympathie's stond het geluid wel oké. Het was wel duidelijk dat de nieuwe back line van Boudewijn, ondanks de zeer aanwezige Bas, wel een hele boost had gekregen.  Dat zet mij wel aan het denken in hoeverre mijn set ook niet een update nodig heeft. In contrast komt de Koch er we erg magertjes vanaf.
Gezien de Play List die Stefan in elkaar had gezet, had ik erg veel zin in vanavond. Met voornamelijk favorieten en het, op enkele na dan, ontbreken van moetertjes, kon dit wel een leuke avond worden. Vreemd wilde dit niet tot uiting komen. Het publiek moest nog erg aan het weekendgevoel wennen en wat nog erger was, ik/wij nog wel het meest.
Herman stond weliswaar te spring als of zijn leven er vanaf hing. (van een opkomende verkoudheid was niets meer te merken), maar vanuit mijn view was alles als spelen in een luchtbel. Aan mijn zijkant van het podium was onvoldoende ruimte om me uit te leven, voor aan het podium kreeg ik regelmatig een bekken in mijn nek en rug en halverwege gang ik meerdere keren bijna op mijn plaat over het wegschuivende tappijtje van Stefan. Bij muziek maken hoort een stukje magie wat je de welbekende vleugels moet geeft, maar gevoelsmatig kwam het deze keer even niet bij me binnen. Jammer, want zo slecht hebben we niet gespeeld, maar volgens mij voelde het publiek deze keer met mij mee.
Het feestje was sowieso snel afgelopen, want nog voor sluitingstijd was Stefan vertrokken en kort daarna stonden Andre en ik weer als enigen van de band nog in de kroeg. Het publiek viel niets te verwijten. Het zat er gewoon een keer niet in. Al had ik het idee dat sommigen van ons een prima avond hebben gehad.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Baldrick Brothers 2021:

Lima Beach in Goes - 4 Juli 2021 Na onze albumpresentatie in oktober vorige jaar hebben we nog 1 avond ons oefenhok bezocht waarna we voor d...