zondag 1 december 2013

NoPoint- Cafe de Vlinder in Zierikzee - 31 oktober 2013

Het is zaterdagavond 31 oktober en buiten is het donker en regenachtig. Ideaal weer voor Halloween. Lost in the Wildernis of Zierikzee zoek ik, blind vertrouwend op de GPS op mijn mobiel, mijn weg door de nauwe eenrichtingswegen naar De Vlinder. De pompoenen onderweg verraden dat er een Halloweenfeestje op handen is in de stad en na lang ronddolen besluit ik de stad weer te ontvluchten om via de haven een nieuwe poging te ondernemen.
Via deze weg blijkt de route kinderlijk eenvoudig met een parkeerplaats tegenover de kroeg.
In afwachting welke levenloze en zieke geesten ik vanavond tijdens deze horrornacht zal aantreffen, wordt ik ontvangen door een alles behalve afschrikwekkende barvrouw die de bijna lege toog beheerd.
Het podium is reeds neergezet, maar gezien onze band omvang besluiten we nog een extra deel toe te voegen.
In het voorste deel van de kroeg hangen oude straatnaambordjes die de eigenaar en bezoekers in de loop van de jaren hebben gespaard. De onderste is de 's-Heer-Hendrikskinderenstraat welke ongetwijfeld ooit uit de straat van Stefan, en dus waar onze oefenruimte staat, moet zijn ontvreemd. Dat geeft meteen een goed thuis gevoel.
Als gezonde investering voor de toekomst heeft Boudewijn onze laatste gage verruild voor een nieuwe mixer welke samen met de eerder aangeschafte versterker de nieuwe bandversterking moet gaan vormen.
De mixer die vooraf als "bingomeester" uitgebreid is getest door Bou, wordt in de nis tegenover het podium geplaatst en vervolgens op een spanningsloos stopcontact aangesloten. Hebben wij weer. Onder enig sarcasme van de kroegbaas hangen we de zangspeaker naast de entree gericht op het podium. Zeldzame opstelling, maar uiteindelijk wel functioneel.
De op het laatst vervroegde aanvangstijd van 22:00 naar 21:00, bleek weinig voordeel voor een handje vol barhangers en werd alsnog 10 uur.
De zanger met achternaam Punt, uit het pre NoPoint tijdperk en dankzij zijn vertrek verantwoordelijk voor de bandnaam, kwam kijken wat er in de afgelopen 12,5 jaar van de band is geworden.
De geringe opkomst gaf ons geen reden om slapjes van start te gaan en dus gingen onze remmen ongehinderd los. Blijkbaar tot alle tevredenheid van de gasten want al bij het 2de nummer werd er gedanst (toch zeker door 2 van de 10 bezoekers) en dat is zo gebleven tot het eind. Gelukkig vulde de kroeg zich gaandeweg de avond nog redelijk, maar het Cafe is van die omvang dat er behoorlijk wat volk binnen moet zijn om het vol te noemen. Schrale troost voor ons. De sfeer was verder erg goed en het commentaar vanaf de bar was menig maal "Beter dan het origineel." Nauw, in ieder geval vast enthousiaster dan het origineel voor zo'n handje vol publiek.
Wanneer ik de terugweg blind op mijn intuïtie afga sta ik plots midden in de polder waar ik mij van de heen weg niets van herinneren. Dankzij de GPS weet ik ook deze avond weer aan een dwaling te ontsnappen.
Was weer een fijn NoPoint avondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Baldrick Brothers 2021:

Lima Beach in Goes - 4 Juli 2021 Na onze albumpresentatie in oktober vorige jaar hebben we nog 1 avond ons oefenhok bezocht waarna we voor d...