zaterdag 15 oktober 2016

The Lonesome Sinner - Rootwood and Sleazy Tiki in Vlissingen - 15 Oktober 2016

Na 6,5 jaar met veel plezier Blogs schrijven over het wel en wee van mijn belevenissen als gitarist in NoPoint, Baldrick Brothers en Company of Sinners, heb ik het virus enigszins over kunnen dragen aan mijn compagnon bij de Sinners en broer bij de Baldrick Brothers. In zijn ontoombare behoefte om muziek te maken en zijn muzikale verhaal aan elke geïnteresseerde toehoorder te vertellen, stond Koen de dag na ons optreden in Goes als “ZZP of Sinners” in Vlissingen. Dit leverde de eerste hieronder met trots geschreven Blog op:

Zo, na het verzorgen van een voorprogramma voor Stringcaster in Eric’s bar La Strada was het zaterdagmiddag 15 Oktober tijd om als Lonesome Sinner een kleine onversterkte set te verzorgen in RootWood, de snuisterijen winkel in Vlissingen, alwaar Sleazy Tiki zijn kapperskunsten te tonele bracht.

Voordat ik verder ga met de belevingen van deze set, kan ik het niet laten om nog even naar gister te kijken:  Het verzorgen van het voorprogramma voor Stringcaster mag zeker een succes genoemd worden, gezien de lovende woorden van de hoofdact zelf, de nuttige kritieken van de bezoekers en, laten we het niet vergeten, een ronkende recensie op 3voor12 !

Mooi, verder nu. Het was de bedoeling om Sleazy Tiki (hierna genoemd als John) bij te staan in bange tijden.
Bange tijden. Niet bedoeld als angst, maar zoals onze zuiderlijke buren plegen te zeggen: Bangelijk!
Tsjek het vlaamswoordenboek.be er maar op na. Bangelijk: Geweldig; Fantastisch.
John gaat binnenkort een shop openen in de Vlissingse binnenstad, met zijn eveneens bebaarde Snuisterijenwinkel-maat. Company of Sinners zullen tegen de tijd van de opening alles op alles zetten om het geheel muzikaal op te luisteren!
Dus, spannende tijden....

Bij mijn aankomst stond er een Harley of drie à vier en zat een van de motormannen in de stoel van John. Het was niet zo druk met winkelbezoekers en passanten als de eerste keer, maar John’s agenda zag er echter alles behalve leeg uit. Hij had net een kwartiertje kunnen eten en moest door tot 18:00.

De set die ik wilde spelen was ongeveer dezelfde als gisteravond, met het verschil dat de nummers die Gudy zingt er niet in stonden. Net als “Rose Tattoo”. Een nummer waar het erg aan trekken is voor mezelf. En dan zeker alleen.
Een ander nadeel van alleen spelen is dat de missers niet verbloemd kunnen worden en het niet kunnen wegkruipen achter je Compagnon.

Het bleek ook al snel dat ik m’n partner in crime miste. Hoorde ik ‘m gisteravond niet of nauwelijks door luid geroezemoes en drankgelag (misschien toch een keer versterkt proberen?). Nu blonk m’n maat uit in afwezigheid.

De set was dus iets aangepast. Geen “Buenas Tardes Amigo”. Geen “If It Hadn’t Been 4 Love”. Maar wel “Straight A’s”. Kijk, die lukt me wel alleen.
Er is een filmpje geschoten van een a capella “Wake Up Sinners”, maar dat wil ik jullie echt onthouden. Niet goed getimed. Niet toonvast,. Oplopend in tempo. Maar wel enthousiast en geholpen door John kon het nog veel slechter wanneer is het er alleen vanaf had gebracht.

Kortom, het was een leuk tijdverdrijf. En ik hield er nog een oude (door een smid gemaakte) bagagedrager, voor aan het stuur van m’n fiets, aan over. En niet te vergeten wat leuke gesprekken.
Nog een keer alleen? Ik weet het niet, misschien.
Maar liever samen met Gudy. We zijn namelijk niet voor niets Company of Sinners!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Baldrick Brothers 2021:

Lima Beach in Goes - 4 Juli 2021 Na onze albumpresentatie in oktober vorige jaar hebben we nog 1 avond ons oefenhok bezocht waarna we voor d...