vrijdag 21 september 2012

NoPoint - Veersemeer Sloeprace 15 september 2012



Alweer vanaf vorig jaar geleden dat Herman ons voor 3FM Serious Request in de verkoop had gegooid. Als veilingmeester van het Kortgeense inzamelingsinitiatief had hij ons goed verkocht aan het Veersemeer Sloeprace Comité.
Omdat we daar een paar maanden ervoor hadden gespeeld stonden we daar nog vers in het geheugen. Nu, driekwart jaar later, staan we er dan eindelijk. Het podium staat achter in de tent, zodat iedereen ons kan zien en wij ook iedereen. De opgekroonde bootjes, inclusief bemanning, stonden in het teken van de flowerpower en de hele tent stond dan ook vol met hippies. Boudewijn had zijn nieuwe aanwinst; een "Holy Grail" galm pedaal boven op zijn Mesa versterker geplant. Mijn nieuwe aanwinst zaten in mijn oren. De nieuwe oorpluggen zaten de eerste set nog heel onwennig, maar gaande weg de avond was ik, ondanks mijn weerstand tegen die dingen, bescheiden blij met mijn 20dB dempers. Het volume stond goed hard op het podium. De tent vol peddelaars was van plan om te feesten en hadden vanaf het begin de vloer tot aan het podium gevuld. De weinig gecompliceerde klassiekers werden met open armen ontvangen. De nieuwe nummers "Can You Handel Me" en "Twilight Zone" speelden lekker weg. Andre had een filmer gecharterd om eens fatsoenlijks op YouTube te kunnen zetten. Hopelijk heeft hij er iets leuks van kunnen maken, want muzikaal zat er door het enthousiasme nog al eens wat slippertjes tussen. Ook had de backline wat dipjes. Tijdens een intro zie ik Andre met gefronste wenkbrauwen met resultaat aan zijn knoppen draaien om weer wat geluid uit zijn speakers te krijgen.
Tijdens de laatste set kreeg een niet geheel nuchtere Friese roeiclub het idee om voor het podium een roeidemonstratie te geven. In de regel ben ik niet zo'n fan van roeiende mensen op een dansvloer, maar met dit stel ervaringsdeskundigen leek het mijn wel oké om me als stuurman op te werpen en ben al gitaar spelend voor aangeschoven. Dit gaf "With a little help.." wel een erg vriendschappelijk sfeertje. Na dit roei uitje was ik even de weg kwijt. En al helemaal toen het elektrisch van mijn pedalen weg was. Bleek dat er iemand met zijn boere hoeven op een schakelaar was gaan staan.
Boudewijn werd helaas erger getroffen toen zijn Mesa alleen nog een zware brom voort bracht. Zijn heilige graal had 'm toch niet de gewenste zegen gegeven en hij moest noodgedwongen over op zijn gloednieuwe reserve Vox versterker. Het eerste optreden mocht hij meteen dienst doen.
Tijdens "Rosie" ging bij mij nog even het licht uit toen 2 stevige gasten al springend languit over mijn pedalen op het podium vielen. Gelukkig dat in net een treetje hoger was gaan staan.
Rond 01:30uur weet Herman weer uit welke hoek de wind waait en eindigen we allemaal weer in een uitgerekt F akkoord.
De menigte die er nog geen genoeg van had ging, samen met Herman, nog even door in de Graaf van Buren. En ik ging met een brede grijns weer terug naar huis.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Baldrick Brothers 2021:

Lima Beach in Goes - 4 Juli 2021 Na onze albumpresentatie in oktober vorige jaar hebben we nog 1 avond ons oefenhok bezocht waarna we voor d...